logo

Кампания "Синьо сърце" по повод 30 юли - международен ден за борба с трафика на хора.


Дирекция „Превенции“, Община Варна, съвместно с Общинския съвет по наркотични вещества, Местната комисия за борба с трафика на хора, Общинската комисия за борба с противообществените прояви на малолетни и непълнолетни и Консултативния съвет по превенция на ХИВ/СПИН за поредна година проведе Информационна кампания „Лято без риск“.

Кампанията е насочена към младите хора и популяризира общинските политики, утвърждаващи здравословен начин на живот сред подрастващите.

В рамките на събитието, Местната комисия за борба с трафика на хора към Община Варна отбеляза международния ден за борба с трафика на хора – 30 юли. Кампанията „Синьо сърце“ има за цел повишаване чувствителността и съпричастност към жертвите на трафик.  Желаещите да покажат съпричастност към жертвите си правеха снимки в рамки с формата на синьо сърце.

Като посланици на кампанията се включиха 30 доброволци от училищните превантивни клубове към дирекция „Превенции“. Като част от мобилните екипи или от тези, разположени на информационните щандове, на входа на Морската градина, доброволците отговаряха на въпроси засягащи превенцията на употребата на психоактивни вещества, превенция на рисковото сексуално поведение, превенция на трафика на хора и превенция на детските правонарушения, както и информираха за последиците от рисковото поведение.

200 жители и гости на града получиха разнообразни превантивни/информационни материали (брошури, флаери, стикери, ароматизатори, подложки за чаши, книгоразделители, бележници, фризбита, гривни с послания, ветрила, балони и др.)и бяха запознати със съдържанието и целите на кампанията.

На специално изградени трасета гражданите имаха възможност чрез специални алкоочила да изпитат ефекта върху възприятията, който предизвиква употреба на алкохол или наркотици.

В мобилен медицински кабинет, разположен до Слънчевия часовник, медицински специалисти от РЗИ Варна и МУ-Варна правиха безплатно и анонимно консултиране  и изследване за ХИВ, хепатит В и С.

Разнообразните интерактивни игри с награди, снимки в специално създадени рамки по направления, послания като знак на съпричастност и др.,  направиха кампанията още по-пъстра и интригуваща за младите хора.